propostes 6è del 30 de març al 3 d'abril


Hola nois i noies !
Quan de temps ha passat! Ja haureu vist el vídeo on us he enviat records i us he dit que m’agradaria que poguéssiu fer coses que us agraden però també algunes que facin que no us oblideu de la capacitat d’escriure, llegir , dibuixar , crear ...
Així que us faig unes propostes i aneu fent el que pugueu.
Ens hem quedat a mitges en moltes coses  entre elles el Patrimonia’m. Aquest projecte pretenia que coneguéssiu el Park Güell com exemple de barri ideal integrat a la natura, pensat per gent benestant. La segona part del projecte és fer comparacions amb el barri de la Teixonera, és a dir molt a prop de l’escola.
Recordeu que vam començar ubicant Barcelona en l’època de Roma, vam parlar que era molt més petita, com va anar creixent i enderrocant la muralla. Vam visitar el museu d’història de la ciutat i ens van explicar com vivien els romans. Fins i tot vam veure columnes romanes.
Després vam ordenar una sèrie de documents relacionats amb Barcelona segons la seva cronologia.
Vam visitar el Park Güell i ens van explicar moltes coses ( quina caminada vam fer!)
També  vam treballar la revolució industrial i allà vam resumir uns textos i vam llegir com era de difícil viure. Vam veure un petit curt de la vida d’una nena que treballava en una fàbrica. Us adjunto l’enllaç per si algú no el va veure.
Si no funciona el link, el copieu i enganxeu a internet.

DOCUMENTAL I PREGUNTES

Ara haurem de conèixer el barri de la Teixonera per veure com de diferent al Park Güell pensat per Gaudí. Penseu que el Park Güell va ser pensat primer per Gaudí per fer una barri ideal. El barri de la Teixonera s'ha fet de diferent manera es va anar creant poc a poc resolent problemes que anaven sortint. Però la millor manera d'entendre-ho és veient-t'ho. Així que teniu un documental i preguntes:


“La Teixonera, retalls d’un barri” vimeo.com 29290245
Si no funciona l’enllaç que us acabo de posar podeu posar el títol que us he posat en google i també us sortirà.
Estaria bé que:
·         primer us llegiu les preguntes.
·         després mireu el documental
·         per últim les contesteu.

completeu les frases sobre el documental

Les cases eren 

El pare treballava 

Estava tot ple horts però estaven sense              a cada un d’ells hi havia 

Vam venir aquí perquè era una zona 

Era a les afores de

Els carrers 

El barri era 

Es diu Teixonera perquè 

El senyor Tutó era 

Qui vivia al barri?     

Qui construïa les cases?  

Els totxos

La mina d’aigua 

El transport

Associacions de les que es parlen:

Com era la seva diversió:

Algú important?

Edificis importants

Durant les olimpíades de  Barcelona ‘92 , Què va passar i quins canvis es van produir? 

Què millorarien els veïns del barri

Segons els veïns què és el millor que hi ha?


ENTREVISTA

Ara que heu vist com es va originar el barri de la Teixonera podríeu investigar com eren els barris fa 30 anys més o menys de gent que teniu al voltant. Parleu amb la gent que viu amb vosaltres o truqueu per telèfon avis, àvies,tiets, amics a qui vulgueu i els hi feu les preguntes a familiars o gent coneguda,  podeu afegir preguntes que us vinguin al cap. Estaria bé que escriviu les respostes en un full.
Potser descobrireu coses que no sabíeu de la gent que us envolta.

PREGUNTES A FAMILIARS O GENT CONEGUDA SOBRE EL SEU BARRI
Aquí teniu una proposta de preguntes però podeu fer-ne les que vulgueu :
·         Continues vivint al barri on vivies quan eres petit/ta?
·         Per què van escollir aquell barri els teus pares ?
·         Quin barri era ? com es deia  el carrer?
·         Quins autobusos tenies a prop ? quin metro?
·         Com eren les cases del barri on vivies. Eren casetes o edificis?
·         Hi havia parcs? Hi anaves a jugar?
·         Anaves sol/a a jugar al carrer amb els amics /gues?
·         Fèieu festes al carrer?
·         Teníeu algun edifici important al barri ? Quin era?
·         Explica’m algun record bonic del teu barri.
·         Explica’m alguna cosa que hauries millorat d’aquell barri.
En el cas que visquis en un barri diferent, quin prefereixes? Per què?




Tornant al barri ideal del Park Güell i al barri de la Teixonera hauríeu d’escriure 4 avantatges de cada barri i 4 desavantatges. I al final escriure una opinió personal sobre quin dels dos barris hauríeu preferit viure. Ho escriviu en un full a mà o en l’ordinador. Us poso un full per si ho voleu escriure allà.





PARK GÜELL



AVANTATGES                                                     DESAVANTATGES




1.                                                                                               1.
2.                                                                                               2. 
3.                                                                                               3.
4.                                                                                               4.





TEIXONERA
AVANTATGES                                                      DESAVANTATGES

1.                                                                                                  1.  
2.                                                                                                  2.
3.                                                                                                  3.
4                                                                                                   4.



OPINIÓ PERSONAL: Quin barri prefereixes i per què?



ACTIVITAT ARTÍSTICA



Ara una activitat més artística. Si recordeu Gaudí decorava molt els edificis que creava , li agradava posar colors a les façanes etc. Anem a decorar façanes.
1.    Agafeu un paper de cuina i resseguiu el dibuix que hi ha amb retolador. Si no hi ha cap dibuix feu cercles, quadrats o ratlles el que vulgueu és a dir algun tipus de sanefa.
2.       Després ho repasseu amb un pinzell mullat només amb aigua. Si no teniu pinzells potser el vostres dit. Veureu que els colors es difuminen i potser es barregen. Poseu poca aigua o es trencarà el paper.
3.       Ho deixeu assecar i després retalleu quadrats o rectangles com si fossin casetes i les enganxeu en un full.  Ho podeu enganxar amb cintes adhesives de colors  o el que tingueu per casa. Us quedarà un barri molt artístic. Podeu afegir el que vulgueu: arbres, cotxes etc..El resultat es bastant màgic us ho asseguro.
A veure si em podeu enviar les fotos dels resultats a sagarra.sise@gmail.com. De moment jo ho he provat per casa i us ensenyo un exemple perquè us ajudi. Però segur que vosaltres ho feu molt millor.


EXPERIMENT
He trobat una web  Canciencia, on plantegen un experiment sobre la densitat de la matèria que estan força bé. Us poso els links del l'experiment de primària i el de cicle superior . No en feu cas de les edats i trieu el que més us agradi.





TALLERS D’ESCRIPTURA
Aquesta setmana et proposem que escriguis una carta. Com sabreu, alguns hospitals animen a la gent a enviar cartes i missatges d'ànim als malalts aïllats pel coronavirus i als professionals que treballen i lluiten contra la malaltia. Si vols els pots fer la carta a ells i enviar-ho per correu electrònic a l’hospital a qui tu vulguis. Et posem l’adreça electrònica d’alguns dels hospitals que acullen aquesta iniciativa:

- Hospital Clínic:

- Hospital del Mar

-Hospital de Sant Pau

- Hospital Sagrat Cor

Per fer-ho, et recordem algunes pautes que cal que tinguis en compte a l’hora d’escriure una carta:
-          Comença posant el lloc i la data des d’on estas escrivint.
-          Escriu una salutació a la persona que estàs escrivint.
-          Pensa bé el que li vols dir i fest un esborrany amb una pluja de les idees que li vols transmetre (coses que fas, missatges d’ànim, els teus gustos i preferències,…).
-          Al final acomiada’t.
-          No t’oblidis de signar.
Quan acabis d’escriure-la recorda:
-          Torna-la a llegir per revisa les faltes i el contingut del text. Revisa que totes les parts citades anteriorment les has inclòs a la teva carta.
 Per acabar.........
Podeu enviar-me el conte que heu fet sobre els companys de classe. Aquell que vam encarregar l'últim dia, així us puc ajudar en els possibles errors i també per què tinc ganes de rebre coses vostres. Envieu-lo a sagarra.sise@gmail.com aquesta serà la nostra eina de comunicació a partir d'ara.
Per últim podríeu anar fent alguna pàgina del quadernet de mates i dels quadernets de llengua.
Si voleu més idees :
·         podeu mirar informatius de l'infoK ,
·         truqueu als familiars i coneguts que estan sols a casa,
·         aprofiteu per jugar i parlar amb la gent amb qui viviu...
·          penseu en fer alguna cosa que potser no feu normalment com aprendre a cosir un botó o un mitjó, pelar bé una poma...
·          continueu fent coses com col·laborar en les tasques a casa, recollir l'habitació, descansar, llegir, escriure, riure, dibuixar, fer exercici....
Us poso també un jeroglífic a veure si l'endevineu i us dic la solució el proper dia.

Heu d’endevinar el nom d’un animal herbívor i aquí teniu la pista

Molts petons i abraçades! Cuideu-vos molt! Ens veiem!

MÚSICA

Projecte
“Compositors i compositores de la historia de la música Europea”

Passos per a la realització del projecte: 

0. Haureu d’escollir un/a d’aquests compositors/es:

Segle 16 (s.XVI) Renaixement
Claudio Monteverdi
Juan de Encina
Guillaume Dufayi
Maddalena Casulana 
Francesca Caccini 
Vittoria Aleotti
Segle 17 (s. XVII) Barroc
Isabella Leonarda, 
Francesca Caccini, 
Anna Lucia Bon, 
Madame Rochette 
Barbara Strozzi
Georg Friedrich Händel
Johann Sebastian Bach
Antonio Vivaldi
Henry Purcell
Tomaso Albinoni
Segle 18 (s. XVIII) Classicisme
Maria Anna Mozart
Fanny Mendelssohn
Maria Theresia Paradies
Marianne von Martines
Wolfgang Amadeus Mozart
Felix Mendelssohn
Joseph Haydn
Ludwing Van Beethoven
Franz Schubert
Segle 19 (s. XIX) Romanticisme
Clara Wieck
Amy Beach
 DebussyMahlerRichard Strauss Puccini 
 SmetanaDvořák, i Grieg
Segle 20 (s.XX) 

1. RECERCA I DISFRESSA: Una vegada hagueu fet una recerca intensiva d’aquests personatges ( història personal, història de l’època, instruments que tocava, obres que componia) Us convertireu en el compositor/a que haureu escollit. És a dir, vestir-se igual, parlar semblant , tocar semblant, tenir manies si es que en tenien etc

 
2.   ENTREVISTA AL PERSONATGE: Us faran una entrevista (us la podeu fer a vosaltres mateixos o podeu demanar ajuda als vostres pares per a que facin d’entrevistadors)

Faran/fareu preguntes com: Com us dieu? Quin és el vostre ofici? Quina obra és l’última que heu composat? Com funciona el vostre instrument? Què us ha inspirat a fer aquesta obra? Quin consell li donarieu a algú que està començant a tocar X instrument? Per a què us ha servit la música? Quina diferència hi ha entre la música actual i la de la vostra època? Què ha canviat de la societat de la vostra època a l’actual?... 

 L’’entrevista ha de tenir una durada de com a mínim 5 minuts.(VIDEO)

3.   INTERPRETACIÓ D’UNA OBRA: Buscareu una obra del personatge i l’haureu d’interpretar. És a dir, si el personatge toca la viola de gamba haureu de fer com si la toquessiu, us podeu construir una. Abans d’interpretar l’obra haureu de dir quina obra tocareu, amb quins instrument i la família a que pertany, ( si voleu afegir alguna anècdota del perquè heu escollit o fet aquesta composició serà genial ;)

 La interpretació ha de tenir una durada de com a màxim 2 minuts.(VIDEO)

Amb tot aquest procés us recomano que exploreu programes d’edició de vídeo, aquí us deixo uns enllaços que us poden ser d’utilitat:

Crhoma Vid : https://chromavid.com/
TouchCast Studio: https://touchcast.com/studio


Una vegada tingueu el projecte fet, m'enviareu els dos vídeos a:

cinquesagarra@gmail.com

Per Wetransfer amb ASSUMPTE : 
MÚSICA + NOM I COGNOMS

ANGLÈS

HELLO EVERYONE! How are you?

Espero que estigueu tots i totes molt bé. Per aquesta setmana hauríeu de fer algunes d'aquestes propostes:
  • COMPARATIVES ADJECTIVES
Et proposo fer una comparació entre tu mateix i una altra persona. Pot ser algú de la teva família, un amic, o un actor/cantant que t’agradi.
Recorda que hauràs de fer ús d’adjectius tenint en compte l’alçada, el color d’ulls, cabell, roba que porta, adjectius positius i negatius, etc. Per donar-te una guia trobaràs unes fitxes per completar, si no ho pots descarregar, pots escriure la resposta correcta directament en un paper.
Després, t'animo a fer la teva pròpia descripció i enviar-la!
Instructions:
I propose you to describe a person from your family, friend or a famous person.
1- First, fill the gaps with the correct adjectives: HERE
2- Make your own description in a paper using as a help the first exercise.
3- Send it by email: sagarra.sise@gmail.com


  • MUSIC:
Estàs preparat per escoltar les teves cançons preferides?
Busca aquella cançó que més t’agradi i completa els forats amb les paraules
corresponents. Pots escollir entre el nivel fàcil, mitjà i difícil. Posat a prova! 

Press here --> SOME SONGS
And also.. you can make a video of yourself singing a song!!


  • CHALLENGE: CREATING A RAINBOW
En aquests temps tants difícils he pensat que podríem contribuir fent una bona acció i contagiar somriures a aquelles persones que més ho necessiten. Per aquesta raó us proposo un CHALLENGE! 
Heu de crear un Arc de Sant Martí fent ús d’objectes i materials que tingueu per casa. Després, podeu editar la imatge i afegir una frase optimista en anglès o escrivint-la en un paper. Us deixo les indicacions en anglès:

We are living a difficult moment, but with our effort and help everything will be right again and a new rainbow will shine.

To show everyone, we believe in a better future, we are going to create our own rainbows using only material we have in our houses. DON´T BUY ANYTHING!!

1. First, look for different colours items in your bedroom or your house (food, clothes, toys...)
2. Then, put it together to create a beautiful rainbow.
3. Write an optimistic phrase.
4. Take a photo and send it to your teacher by email:  sagarra.sise@gmail.com


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

ENS VEIEM!

Tasques del 14 al 17 d'Abril

Setmana del 18 al 22 de maig